fredag 21 september 2012

Vi är i alla fall överrens...


Jag: ok Lotta, mamma skulle behöva en liten stund där du snällt ligger i sängen och sover. Kanske bara 30 minuter skulle jag nöja mig med så att jag kan få göra allt jag aldrig hinner med en liten bebis tejpas på bröstet och en 2-åring som skriker att mamma måste "söla määäää". Kanske ta en kaffe i lugn och ro, kolla lite bloggar, plocka undan grejer, gå på toaletten själv, duscha ja du vet. Sånt där. Det är du väl ok med va?

Lotta: ....

Jag: jag tolkar din tystnad som att vi är överrens och att du är högst samarbetsvillig. Perfekt säger jag, då gör vi så! En halvtimme i sängen för dig och en halvtimme egentid för mig. Vad skönt det ska bli. Underbart rent av. Bra att vi är på samma våglängd du och jag.



Precis som vi kom överrens om... nästan i alla fall.

Tur att det är så mysigt.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar