onsdag 5 september 2012

5 saker...

... jag gör när ingen ser mig (som jag kanske inte borde erkänna... ?)
1. När jag åker själv i bilen sjunger jag med i låtarna på radion det högsta jag kan och lägger så gott som alltid till egna stämmor på dem. Vet inte om det bör nämnas att jag inte kan sjunga för att rädda mitt liv ens men i bilen släpper jag loss ordentligt!

2. När jag är ensam och lagar mat låtsas jag att jag har ett eget matlagningsprogram. Går in för det 100% varje gång och dessutom gör jag det på engelska. Jättebra tillfälle att träna flytet anser jag.

3. Jag vältrar mig i skvaller när jag får möjlighet till det, exempelvis hos frisören eller i väntrum. Jag låtsas att jag lite nonchalant väljer en tidning med en suck som för att säga "åh fanns det inget annat än sånt här IQ-befriat skvaller att läsa idag, till exempel dagens Industri eller dylikt", men egentligen slår mitt hjärta dubbelvolter av glädje över stunden som skall komma!

4. Jag svarar på i stort sett alla frågor folk ställer, även om jag inte har den blekaste aning om det jag svarar. Varför vet jag inte men väldigt ofta får jag ändra mig, ta tillbaka och erkänna att jag bara hittade på ett svar fastän jag lät tvärsäker på min sak. Jag hittar också på egna ord vilket jag kan tycka är helt ok så länge jag förstår vad jag menar med dem, inte sant?

5. Jag är otroligt klumpig och klantig! Jag spiller, tappar, fumlar, kladdar och jonglerar ofrivilligt med allt jag försöker ha i händerna. Detta gör jag i och för sig även när folk ser på, jag gör det jämt helt enkelt. Jens upplyste mig häromdagen att en forskare nu hävdar att klumpighet kommer av en liten cp-skada i huvudet... Hm...

That's me. Någon annan som gör något konstigt eller kul i smyg eller inte smyg? Vore roligt att höra...

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Empa, du gör ingenting i smyg - allt detta visste jag redan om dig :) Du listade precis fem av alla de saker som gör dig så älskvärd!!!

    SvaraRadera