söndag 16 september 2012

5 händelser på sistone...

... som jag helt oavkortat skyller på amningshjärna!

1. Jag gick in på hm för att köpa tre saker. Ett par byxor och en tröja i nya storleken 92 till Penni och nån body till Lotta som hade dåligt med storlek 50. Jag kom hem med ett par byxor i storlek 98 och två bodys i storlek 56. Bra.

2. Jag försökte lära min dotter att man verkligen inte kastar mat på golvet genom att väldigt konsekvent ta ifrån henne tallriken till slut. Bara för att sedan tappa den ur händerna med resultatet mat över hela golvet. Bra.

3. Jag fick en black out och glömde bort vad överdragsbyxor är för något fast jag jobbat ett år på förskolan. Bra.

4. Jag kämpade ensam i ordning bägge barnen och fick till slut in dem i bilen. När jag satte in nyckeln för att starta bilen och fara iväg ser jag att jag inte har någon kjol på mig utan bara tights. Fick springa in och rätta till misstaget illa kvickt! (TIGHTS ÄR INTE BYXOR!!) Bra.

5. Jag hittade en använd och ihoprullad blöja i tvättmaskinen när jag skulle lägga in en ny maskin tvätt. Oklart dock om det verkligen är jag... kan också vara stora lilla dotter? Vi kanske kan köra på den. Bra.

Ny 5:a (eftersom den förra var Penni kom vi ju överens om!). Jag kom på mig själv att stå och pumpa ur mjölk ut mitt ena bröst samtidigt som jag tittade ut genom fönstret... som sitter i köket... som vätter ut mot Ringvägen... som är en av Köpings mest trafikerade gångstråk... Bra och varsågod.

/iPhonemelie

1 kommentar: