tisdag 11 september 2012

Don't want to jinx it!

Jag har inte velat prata om det. Inte ens velat tänka på det om jag ska vara ärlig. Jag vill det knappt än, för jag är så rädd att det inte är på riktigt...

Men titta på den här bilden tagen idag från vår utflykt till IKEA...



Sist vi var här körde jag mig själv i rullstol. Ser ni vad jag ser på bilden idag? Inte ens kryckor. Inte ens kryckor!! Jag gick halva uppe och hela nere, åt mat och gick sen till bilen. Lite ont i fötterna gjorde det precis vid kassorna men det gick över när vi åt.

Ok för att förtydliga: jag gick på IKEA idag utan rullstol eller kryckor och jag haltade inte ens därifrån sen! Jag är så inihelvites glad att jag inte kan sätta ord på det! Andra saker jag gjort sedan jag fick barn (och fötterna mirakulöst kändes bättre): tagit med min dotter en sväng på stan i vagn! Gått igenom hela Big Inn utan kryckor. Gått till en lekpark med min dotter och lekt en stund. Gått till Coop och tillbaka utan minsta ont. Klarat mig utan att behöva kyla ner fötterna i isvatten en enda gång.

Nu håller vi tummarna att det ska vara såhär nu! Alla som läser kniper ihop en tumme, det kan ni väl? Livet är så mycket roligare när man kan gå utan smärta. Allt blir så mycket bättre! Så mycket lättare och roligare.

Håller du den nu? Tummen alltså... Gör det annars då. Kom igen nu!

/iPhonemelie

2 kommentarer:

  1. åååh..vad underbart!
    Vilken befrielse det måste vara för dig.

    Undrar vad det berodde på, konstigt.

    Hejja fötterna och Empa.

    Kram

    SvaraRadera