onsdag 19 september 2012

Att bära en sjal...

Jag har fått en bärsjal av en kollega på jobbet. Perfekt tänkte jag att det skulle bli eftersom minstingen är otroligt närhetssuktande och helst skulle tejpas fast på min kropp och få sitta där tills hon blir stor (hm... kanske vore något så behöver jag aldrig riktigt klippa någon navelsträng heller!). Stötte dock på lite problem då 5 meter tyg rullade ut framför mig samt en beskrivning på papper hur man skulle knyta den. Så långt ok.

Så jag började. Vevade in mig i tyget, snurrade och drog precis som på bilderna. Knöt och fixade exakt så som jag såg att det skulle göras. Sen stoppade jag i mitt barn och ja... låt oss säga att det minsann inte såg ut som på bilden!


Det var lite... trångt kan man väl säga. Så jag fick ta upp henne igen för jag hade för mig att jag läst nånstans att bebisar behöver kunna andas...

Men skam den som ger sig! Jag ska påt igen imorgon och då jäklar ska det knytas som aldrig förr!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Du kan söka på youtube o se film på hur man knyter. MKT lättare att förstå då :) Prova söka på sjalens märke så får du rätt beskrivning. Men jag håller med, det där med att dom ska kunna andas är man lite nojig med. Puss

    SvaraRadera