tisdag 11 september 2012

5 tankar då jag helt enkelt...

... borde ha vetat bättre!

1. Eftersom Penni inte sovit någon middag alls idag för första gången i sitt liv kommer hon nog att somna tidigt och utan att protestera.

Jag borde ha vetat bättre!

2. Jag tar cykeln till lekparken. Sådär två veckor efter förlossning och 1732 stygn (ord från barnmorskan, inte mig).

Jag borde ha vetat bättre!

3. Eftersom minstingen får ont i magen då hon ätit provar jag att sluta äta choklad. Jag kan sluta när jag vill. Jag har inga problem med det. Bara att lägga av cold turkey!

Jag borde ha vetat bättre!

4. Nu sover minstingen i sin säng för första stunden på länge, länge. Måste passa på att lägga mig jag med så jag kan sova på sidan en stund nu när jag inte har en bebis på bröstet. Skönt att hon sover så djupt.

Jag borde ha vetat bättre!

5. Det kanske kan vara dags att se om jag kommer i några av mina gamla kläder nu när 10 kg runnit av. Vid närmare eftertanke (då kläderna fastnat vid knäna och omöjliggjort all form av luftintag, vilket faktiskt brukar kunna vara lite viktigt) kanske inte sprickfärdigt isterband är höstens senaste modeinspiration...

Jag borde ha vetat bättre!


/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Jag väntar på att du ger ut en bok om livet. Jag skrattar jämt när jag läser dina inlägg. Kram på dig.

    SvaraRadera