torsdag 19 juli 2012

När verkligheten överträffar drömmen!

Jag läste när vi var på väg till västkusten att det i Uddevalla finns en liten lantgård som kallas Emaus lantgård. Här kunde man träffa hästar, getter, kaniner, hönor och leka i en stor lekpark. Det här har jag längtat efter hela veckan och idag var vädret lite mulet då vi vaknade så det var perfekt dag för en lantgårdsutflykt!

En överlycklig jag åt visslandes min frukost och så även resten av min familj. Alla var förväntansfulla och glada och helt plötsligt brast vi alla ut i den klaraste renaste sång kring frukostbordet. Ingen spillde eller kladdade med maten och alla var välkammade med ett glatt skimmer kring ansiktet.

Bilresan gick helt smärtfritt och Lillfis skrattade sig genom de 3 milen så vi andra inte kunde låta bli att skratta med (Sådär från djupet av magen ni vet) samtidigt som vi tittade på varandra i samförstånd. Vad lyckligt vi har det, tänkte alla.

Väl där skuttade vi iväg till lantgården och solen tittade fram utan att för den skull vara för varm. Inte en regndroppe i sikte och alla var varma och torra. Djuren var snälla och glada och Penni var i extas hela tiden. Länge gullade hon med kaninerna och grisen skrattade hon hjärtligt åt. Morfar, jag och Jens tittade med fröjd på detta vårt underbarn där hon trivdes och med solens strålar i ryggen lekte vi länge i en lekpark.

När vi åkte hemåt var alla nöjda, trötta, glada oh varma ända in i själen! Underbar utflykt!

Så här såg jag det framför mig när vi bestämde oss för att åka. Hur det egentligen gick kan ni läsa på bloggen Farsa i Köping i menyn här uppe till höger. Jag kan väl i alla fall säga att det inte riktigt blev som jag föreställt mig... direkt.

Fast ändå... det blev en mysig förmiddag i slutändan trots allt.


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar