tisdag 10 juli 2012

Idag är en bättre dag!

Jag har kunnat laga mat idag. Sittande förvisso men känslan blir väldigt mycket mer tillfredsställande då man kan göra något nyttigt eller kul mellan varven man ligger. Det bästa jag har i möbelväg här hemma just nu är denna...



En hög stol från IKEA. Inte alls dyr och jag använder den jämt nu när fötterna krånglar. Diska, laga mat, sminka mig, duscha, allt har den varit praktisk till verkligen!

Okej förlåt, nu till det viktigaste... vad lagade jag då?






Det blev riktigt, riktigt gott! Nu inväntar vi lunchbesöket som kommer halv två. Min mamma, som efter att ha hört att det var jobbigt igår satte sig på tåget idag för att finnas där som hjälp. Hon och pappa får två månader i sin lägenhet i Lysekil vare år och ändå avbryter hon semestern i en handvändning för att komma hem till mig. Jag är rörd, tacksam, glad, lite skamsen men framför allt oerhört lyckligt lottad som har henne. Oerhört.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar