onsdag 4 juli 2012

Åka tåg!




Mysstund i soffan med välling och såklart nya kärleken Pippi, som i denna film är på rymmen. När de sitter och äter fläskpannkaka och stekt kyckling säger Penni "åka kåg" (åka tåg) och mycket riktigt, sekunden senare kommer ett tåg som Pippi hoppar på! Hon kan sin Pippi redan!

När jag badade henne idag gäspade jag. Penni tittade på mig och sa "mamma gäspa". Jag svarade ja, mamma gäspade, varpå hon säger "mamma tött". Sen sa hon "Mimmi tött" och gjorde ett lika ljudligt gäspljud som bara hennes mormor kan göra. Innan hon gick upp ur badet sa hon "mimmi bada kart" (Penni badat klart) Helt otroligt tyckte jag vad hon kopplar ihop, förstår och kan uttrycka nu. Pratet bara sprutar och varje dag hör jag henne säga sånt jag inte vet att hon kan. Det är så häftigt!

Nu lägger vi oss och tar kväll.
Over and out.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar