fredag 20 juli 2012

Hur tänkte de nu föräldrarna?

Funderar lite på en sak... I "Pippi på de sju haven" åker Tommy och Annikas föräldrar på semester i tre veckor och lämnar sina barn hos Pippi. Detta möjliggör ju att de då kan följa med Pippi på äventyren på de sju haven. Förståeligt att Astrid behövde något som gjorde att barnen kunde dra iväg på äventyr utan att föräldrarna lade sig i och stoppade det hela. Inge konstigt alls.

Där jag blir förvirrad är hur föräldrarna kan åka iväg på semester i TRE veckor och lämna sina 10-11 åringar (eller?) hos ett annat barn?! Här blir det lite tokigt tycker jag måste jag nog säga fastän jag avgudar varenda ord min idol Astrid författat. Ingen förälder i sitt rätta huvud (detta uttryck låter allt bättre på engelska kan jag känna!) skulle någonsin gladeligen lämna sina barn hos ett annat barn utan vuxen tillsyn och utan telefon i tre veckor. Eller?

Jag känner att jag hakar upp mig lite redan här och därför grusar det min upplevelse av denna min absoluta favoritfilm som barn. Det är allt tur att den är så spännande så att jag kan glömma bort det och förlora mig i Blod-Svente och Jocke med kniven!






/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar