tisdag 24 juli 2012

Att somna själv...

Penni ligger och ska sova och i vanlig ordning pratar hon lite med sig själv där inne. Hon är glad och nöjd men vill inte riktigt sova. Plötsligt hör jag henne låtsassnarka följt av att hon säger till sig själv:

- Nu vakna Penni! Gomorron Penni!

Bra försök dotter min. Men jag är ganska säker på att vi inte hunnit avverka en hel natt än även om jag måste erkänna mig mycket trött och förvirrad rent allmänt.

Nu ligger hon och skrattar högt för sig själv där inne och när Jens går in hävdar hon bestämt att hon har bajsat (vilket icke är fallet). Men försöker gör hon i alla fall, det får man ge henne. Påhittig är hon allt, det får man också ge henne. Och underhållande att lyssna på!

Hon har inte ens somnat än men jag längtar redan tills hon ska vakna imorgon!

/iPhonemelie

1 kommentar: