tisdag 17 juli 2012

Fobiträning...

Ni som känner mig vet att det finns ett djur jag avskyr mer än alla andra. Ett djur jag likställer med helvetet och som jag anser är djävulens avkomma. De största är naturligtvis de allra värsta men jag ljuger om jag säger att jag gillar de små heller.

Sommaren kan ibland vara lite smått problematisk för mig på grund av dessa vansinnesvarelser. Idag var inget undantag på det viset. Undantaget var att jag bestämde mig för att göra lite fobiträning istället för att skrika, fläkta och springa för livet...












Imponerade? Det var jag också ända tills en sådan bevingad liten idiot flög mot mig utan att jag var beredd där jag satt i trappen med Penni. Vad jag gjorde? Det enda jag kom mig för nämligen använda min snart 2-åriga dotter som skydd och skrika till i ren panik!

Modigt? Inte så värst.
Stolt över min moderliga instinkt? Inte så värst.
Glad att jag slapp bli ihjälpickad av äckeldjurets näbb? Mycket!

/iPhonemelie

1 kommentar: