torsdag 5 maj 2011

Ketchupfundering....

Jag funderar... jag älskar mat. Jag älskar att äta och tycker det är det bästa som finns när någon lagar mat åt mig. Sambo gjorde en urgod lasagne häromdagen som jag åt med stort välbehag. För att lägga till pricken över i:et så att säga tog jag fram ketchup, en av mina stora kärlekar här i livet. Det uppskattades inte av kocken direkt som tyckte att det var befängt att ens tänka tanken med ketchup. Många tycker också att man förstör god mat genom att ha på ketchup på den, men jag som älskar ketchup anser ju inte att jag förstör utan förhöjer min matupplevelse. Jag kan äta ketchup till det mesta, dock inte till pannkakor eller taccos, men mycket annan mat kommer liksom till liv ytterligare ett snäpp med ketchup. Så tycker jag. Är jag ensam?

Min fundering är alltså, får man ha ketchup på maten eller är det en förolämpning för kocken?

/e

1 kommentar:

  1. Jag är helt på Jens sida här. Jag kan bli riktigt sne när nån häller ketchup på mat som jag har lagat om jag inte själv har ställt fram ketchup som tillbehör. Speciellt om personen i fråga inte ens smakar på maten i sitt ursprungliga tillstånd innan ketchupen hälls på.

    SvaraRadera