söndag 29 maj 2011

God natt? Skulle inte tro det!

Det här var i särklass en av de absolut sämsta läggningarna av vår kära dotter. Varför då kanske man undrar? För att hon inte sover än, har skrikit helt hysteriskt i nästan två timmar och jag har gett upp och sitter i soffan och känner mig ruskigt frustrerad.

Jag tror ingen metod kommer hjälpa på min dotter. Hon är för envis eller vad det nu är. Hon vill i alla fall inte sova. Visserligen har jag inte läst färdigt boken än så metoden görs inte ännu men jag tror att om den här metoddamen skulle ta sig an Penni finns risk att hon skulle gå bet. Så envis är hon. Helt slut men vrålskriker två timmar ändå! Får man kalla vilja, eller hur! Tips mottages tacksamt! Vad gör jag?

Idag är alltså ställningen: mamma/pappa - penni, omätbar förlust för alla tre!

/e

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas det är en "period" dom har bara. Vera vill inte heller sova. Jag får låta henne böka runt i våran säng tills hon till slut rasar ihop å somnar av utmattning. Om hon märker att man är ute efter att få henne att somna så skriker hon. Då måste jag distrahera henne med min iphone eller nåt. En bra läggning tar under en timme, och det är bara jag som kan lägga henne. Om Nippe försöker så måste jag ta över efter ett par timmar, för hon totalvägrar. Jag har beställt boken "Sova hela natten" som jag har börjat läsa. :) Nog för att hon sover ju hela natten när hon väl somnar. Men det vore ju kul om hon kan somna nöjd å glad i sin egen säng.

    SvaraRadera
  2. Säger bara Anna Wahlgren.
    Läs hennes bok och så berättar du för Jensa hur han ska göra.. :) Så får du sova!

    Har "sova hela natten" om ni vill låna.

    Tjo hej
    /Stina

    SvaraRadera