tisdag 3 maj 2011

Det här med Iphonen då...

... vad hände där undrar ni ju säkerligen. Så mycket undrar ni det nog så ni inte kan sova ikväll om jag inte tar och förklarar hur det kommer sig att det gick från "absolut aldrig en Iphone" till "nu bloggar jag från min nya Iphone".

Jo, jag har sedan barnsben lidit av svår beslutsångest. Jag vet inte om jag berättat det innan men när jag var barn och skulle gå in och köpa mig en chokladkaka kände jag mig nervös och stissig redan innan jag gick in i affären. Väl där inne tog det alldeles för lång tid för mig att bestämma mig, jag började bli nervös och lite halvsvettig och tittade med flackande blick på alla olika sorter som fanns. Till slut var jag helnervös och genomsvettig och roffade åt mig en chokladkaka, betalade och gick ut.

Alltid samma sort blev det i slutändan. Alltid Kitkat. Det är inge fel på Kitkat i sig, bara det att jag inte riktigt gillar den. Aldrig gjort, kommer nog aldrig att göra heller. Så ni kan tro att jag blev besviken när jag kom ut ur butiken med en Kitkat för 532:a gången och vackert fick äta upp den där med vetskapen om att jag kunde njutit av en snickers exempelvis.

Jaja, hur som helst, sidospårens drottning kan fortsätta med att berätta att jag för ett par månader sen i panik ringde Sambo från Systemet och bad honom säga åt mig vilket vin jag skulle köpa för jag var helnervös och genomsvettig och kunde inte välja. Så ni förstår att detta med telefonen inte varit lätt.

Jag fick helt enkelt ta och lyssna på majoriteten. Majoriteten (läs Alex) hade en Iphone och var mycket nöjd med den. Jag var så onöjd med min egen beslutsångest att jag helt enkelt tyckte att det fick bli bra med den som så många andra var nöjda med. Känslan i mig när jag tog beslutet går inte att beskriva. En sådan lättnad mitt herrskap. En sån lättnad!

Jag kan väl inte säga att jag är kär direkt men jag har heller inte lärt mig den än. Det är inte som med den lilla lila. Men jag återkommer. Det kanske blir... Det är i alla fall en bra telefon.

Nu ska jag bara försöka komma över separationsångesten och säga hej då till min gamla telefon. Jag inser någonstans här att jag är en mycket komplicerad människa... dock en mycket kompicerad människa med en Iphone!

/e

2 kommentarer:

  1. Vad har Iphonen för ringsignal? :)

    SvaraRadera
  2. Du måste omedelbums skicka mig min riktiga signal... jag är inte hel utan den!

    SvaraRadera