lördag 13 augusti 2011

Utdrag från en resedagbok från Kroatien...

"Hahaha igar var den roligaste dagen i mitt liv nastan. Jag skrattade fran morgon till sen kvall och hela dagen at min kara Adela! Annika om jag sager "kom uuuuut, kom ut darifran nuuuuu!!!!!" sa vet du precis hur Adelas talamod kan tryta ibland! Hahaha! Lyssna pa det har...

Vi lag pa stranden i Budva och hade skamt bort oss lite med att hyra varsin solstol under parasoll. Adela tog fram sin bok, log lite och trivdes sa dar som man gor nar livet ar smartfritt och soligt! Hon borjar kika lite pa hur man faller upp solstolen sa att man far stod for ryggen. Efter ca 40 sekunder forstar hon att stolen ar trasig och att det inte gar. Leendet och trivseln forsvinner pa 1 sekund och hon skriker i rent vansinne:
"JAVLAR, JAG SKA HA EN NY STOL!!!!! JAG SKA HA ETT HALVA PRIS!!!!" Sen lagger hon sig ner pa stolen och utbristen "AAAAH, VARFOR JUST JAG!!!!"
Hahahahahahaha jag skrattade precis hela dagen at detta utbrott och tararna rann! Alskar denna dramatiska sida hos min kara van, den underhaller mig alltid sa valdigt!"

Jag läste det här nyss första gången igen på mycket länge och fortfarande skrattar jag så tårarna sprutar åt min dramatiska vän Adela. Undrar vad det blir för något vi kommer att skratta åt denna gång... för snart åker vi ju igen! Hittade även detta utdrag i dagboken:


"Hahaha jag horde precis en norrman och en Kroat (tror jag) prata. Kroaten fragade Norrmannen om han gillar swedish cows music? Norrmannen stirrar lite nervost och mumlar att han inte riktigt vet och att han ar fran Norge. Kroaten undrar da om han kanske gillar norsk cows music. Norrmannen ar artig och forsoker sa gott det gar tala om att han inte riktigt vet vad det ar for musik. Efter en stund borjar Kroaten dansa och gora cows musik laten och da gick det upp ett ljus for norrmannen!!! House musik.... ahaaaaaa. Hahahahahahaha jatteroligt att bevittna!!!"

Jag skrattar fortfarande åt det här och kan se honom framför mig. Snart ska jag alltså till kroatien igen! Med underbara Adela. Dessutom ska Annika med, vår Annika! Såhär skrev jag i ett av inläggen från Bosnien:

"Annika... vi pratar om dig jamt, du ar med oss hela tiden aven om du inte ar har! Till och med Adelas sota mamma paminde oss harom dagen att vi maste komma ihag dig och prata om dig sa du ocksa ar med! Next time baby..."

Och nu blev det next time!! Det kan inte bli bättre! Det pirrar i hela magen när jag tänker på det. HÄR ska vi bo våra 3 nätter av himmelrike.Can't wait!

/e

2 kommentarer:

  1. Pula, där var jag för två år sen! Kommer bli en riktig hit för er trenne =) Puss Barro

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ VA KUL!!!! När åker ni?

    SvaraRadera