lördag 20 augusti 2011

Samtal till Väderdirekt...

Väderdirekt (VD): Välkommen till Väderdirekt. (tystnad)

Jag: Hej jag skulle vilja

VD: Du kommer nu att erbjudas tre val. Vill du, veta ett väder, tryck ett. Vill du, vara ett väder, tryck två. Vill du, önska ett väder, tryck tre.

Jag: Suck. (Trycker tre.) Var är alla människor nu för tiden?

VD: Tala in ditt önskemål efter pipet...

VD: Piiiiiip.

Jag: Jag vill ha sol.

VD: Förlåt, jag förstod inte. Tala in ditt önskemål efter pipet.

VD: Piiiiiip.

Jag: Sol.

VD: Sa du snö?

Jag: Nej, Sool.

VD: Du har önskat oväder med hagel, stämmer det, tryck ett. Annars, vänta kvar och tala in ditt önskemål efter pipet....

VD: Piiiiiiip.

Jag: SOOOOL!

VD: Du har önskat regn, stämmer det, tryck ett. Annars, vänta kvar och tala in ditt önskemål efter pipet....

Jag: Nej, sol sa jag! SOOOOOOL DIN (piiip), (piiiip), (piip), MEKANISKA IDIOT TILL VÄXEL! SOL! SOL!

VD: Vi har registrerat följande önskemål: Mulet, blåsigt och med små regnstänk då och då. Tack så mycket för samtalet och välkommen åter. KLICK.



Sorry Kajsa. Jag försökte i alla fall få till lite sol ikväll. Tyvärr utan större framgång...

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar