fredag 12 augusti 2011

Svar på tal...

Jag läste precis något som kändes mycket skönt i kroppen må jag säga (här). Jag hade hunnit bli lite nervös faktiskt för häromdagen fick jag ett argt telefonsamtal. Någon var arg på någon annan helt enkelt och jag blev liksom fast i mitten och försökte medla. Ni som någonsin gjort det vet hur svettigt och jobbigt det kan vara, så även denna gång. Länge gick jag efter och funderade vad jag skulle göra och klart stod att jag i alla fall på något sätt måste hjälpa den besvikne och arge telefonaren (it's a word!), men hur skulle jag göra. Jag hade ju redan provat att prata med personen i fråga utan större resultat så det tänkte jag kanske inte skulle vara rätt metod. Hit och dit funderade jag.

Sen som en blixt från klar himmel kom det då, beskedet att mitt budskap ändå någonstans hade gått fram. Jag kunde andas ut och slippa medla mer. Ni anar min lättnad va? Jag tog en stor lättnadens suck genom mina små, men dock mycket välproportionerade och högst fungerande näsborrar och slappnade av.

Glad i hågen kunde jag ringa upp telefonaren och äntligen få säga att faran var över. Inte längre behövde han vara orolig att denne (han den coola med långt hår alltså) försökte sno hans grej. Faran var över och han i sin tur kunde ringa till 1996 och säga att de fått sitt mode tillbaka äntligen.

Skönt så. Jag lägger mig lättad.

För övrigt R får du jättegärna låna min blus, om jag får låna Rudolfnäsan du har på bilden? Vi har jultema på AW:n på jobbet... Deal?

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar