fredag 5 augusti 2011

En typiskt mig grej igen...

För ett tag sen åkte jag tåg. Kanske är det ett par, tre år sen nu skulle jag tro men för ett litet tag sedan blev jag påmind om denna lilla incident igen och tänkte att jag skulle dela med mig till er. Jag tycker själv att det här kan vara med på topp 10 mest pinsamma saker jag gjort nämligen...

Jag skulle åka till Göteborg för min systers bebis skulle döpas. Jag är ganska dålig på att bara sitta på tåg utan att göra något så jag hade tagit med mig Sambos lilla bärbara dvd, samt ett gäng olika filmer att få tiden att gå med. Nu tänker ni kanske att det skulle störa med en sån, men icke! Jag hade med mig hörlurar så att ingen annan än jag skulle störas det minsta av filmtittandet. Tyvärr kunde jag inte hitta mina egna hörlurar så i sista sekund fick jag slänga med mig Sambos stora lurar som täcker hela öronen och gör att man ser en smula rolig ut.

Väl igång med åkandet satte jag på dvd:n med den valda filmen och kopplade i lurarna. Jag hörde väldigt dåligt i dem så jag höjde... och höjde... och höjde, men jag insåg ganska snabbt att de var trasiga för fastän volymen var på max hörde jag bara allt dovt och "grumligt" (i brist på bättre ord). Vad skulle jag göra? Jag fick helt enkelt titta på filmen med det dova ljudet och sen ha på text på jag kunde läsa. Det var egentligen inga större problem.

När jag tittat ungefär en timma kände jag att min telefon vibrerade i fickan, alltså ringde det i den. Jag tog av mig lurarna för att svara och fick en chock! Där var dvd:n på högsta volym å det hördes i hela kupén! Jag hade stoppat i lurarna på fel ställe och höjt till max, till alla andra medresenärers stora förtret. I en timma hade hela kupén fått höra min film (alldeles för högt också fast det var en liten dvd) medan jag suttit som en idiot med stora lurar över huvudet. Dessutom kunde jag ju inte skratta åt det hela med någon, inte ens med den som ringde då jag skulle känt mig ännu dummare om jag sen erkände inför de andra i tåget att jag inte bara var självisk utan dum också!

Till råga på allt, och det här är kanske det värsta, av alla 15 filmer jag tagit med mig valde jag precis just i detta tillfälle att titta på filmen Superbad eller Suepersugen som den heter på svenska. Ni som sett den vet varför det är lite extra illa. För er andra kan jag kanske säga att språket i den är väl... ja superbad helt enkelt.

Tåg. Jag ska inte åka tåg. En annan gång försökte en äldre man köpa mig för 18 000 kronor. Men det är en annan historia.

/e

1 kommentar:

  1. Hahaha...och så var det någon som försökte sno dina skor på tåget också....som du hade på dig! Haha

    SvaraRadera