tisdag 31 december 2013

Gott nytt år!

Sista dagen på 2013. Imorgon är det nytt år, nya möjli... nej jag skojar bara. Tänker inte bli sådär klyschig och peppig alls, bara säga att jag välkomnar det nya året precis lika mycket som tidigare år. Dagen har spenderats som följer...

Lunch i form av korvgrillning (men snön då?!) uppskattades av alla!






Date night och mannen min lagade dagen till ära till en fantastisk oxfilé!





Hur maten smakade? Ja... de 20 minutrarna jag hann njuta var i alla fall väldigt njutningsfulla! Resten av tiden spenderade jag med min febriga, snoriga, närhetstörstande chimpansbebis som inte kunde sova själv... (Självklart väckte jag dessutom henne ytterligare med blixten på kameran också efter denna bild. Bra där mamman!)



Nu är klockan 23.03 och jag har grus i ögonen och vill sova. Måste passa på innan minstingen vaknar igen och är ledsen. Man får det, fast det är nyårsafton anser jag. Jag säger gott nytt år i förtid så har jag det gjort!

Vi hörs nästa år!

/iPhonemelie

2 kommentarer:

  1. Ta hjälp m sömnen! Det finns hjälp att få - säg på BVC/Vc att ni inte orkar mer, det kan också göra er dotter en tjänst att få möjlighet att sova bättre. Det kan slita ut en hel familj om man får dålig sömn under lång tid ( bl.a. kan man få hjälp m tabletter el en typ av nässpray - inte sömngabl förstås men allergitabl som har biverkning trötthet) tar man proffsiga barnläkare till hjälp så är det ett bra sätt och behövs oftast bara tabl en övergångsperiod. Det är så värt det - har tre pojkar och den tredje hade svårt m sömnen, likt de du stundtals beskriver m många uppvakningar mm. Det slet på hela vår familj så otroligt mkt. Vet även andra som fått bra hjälp bara man vågar stå på sig och fråga efter.

    SvaraRadera
  2. Har försökt här igen nyligen med BVC, deras svar var att jag ska prova 5 minuters metoden eller så får jag ha det som jag har det. Det finns ingenting de kan hjälpa mig med sa de. När jag frågade om det kan vara skadligt för henne eller för mig med sömnbrist under så lång tid blev svaret: hur tror du alla andra mammor gjort i alla tider? Så BVC har gjort helt klart att de inte kommer att hjälpa mig. Får i så fall gå via vårdcentralen men jag måste jobba upp lite ork att kämpa först... Det värmer mig att få tips och pepp, från vem du nu är. :) tack! /e

    SvaraRadera