tisdag 3 december 2013

Det förbryllar mig...

Jag åkte tåg häromdagen och på insidan av dörren satt en skylt med följande budskap:

"Glöm inte biljetten. Du vet väl att det är dyrare att köpa biljett på tåget?"

Detta är högst förbryllande tycker jag. Vem är lappen skriven för? Den enda gången man ser dörren från den vinkeln är då man ska gå ur tåget eller möjligtvis i all hast då man kliver på och råkar vända sig om direkt man kommit innanför dörren, och då antar jag väl att man;

1. Redan visat och förbrukat sin biljett vilket gör det helt oväsentligt om man kommer ihåg att ta med biljetten ut från tåget eller ej (undantag om man ska gå av på Arlanda för då behöver man den tydligen har jag hört rösten på tåget berätta).

2. Redan köpt biljett eller är alldeles för sen för att köpa den innan och då inte har annat val alls än att köpa den just på tåget i vilket fall lappen endast fungerar som ett hån mot dig som straff för att du är sen och slarvig med pengar.

Så vem riktar sig skylten till?! Mycket underligt gott folk!

Mycket. Underligt.


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar