måndag 16 december 2013

Det här med ögonskugga...

Jag köpte en billig ögonskugga för att jag verkligen gillade färgen. Den fungerade faktiskt precis lika bra som den dyra jag hade innan, som jag råkat tappa i golvet och som resultat av det fanns att plocka upp i tusen små bitar och korn överallt.

Så den nya var jag glad över. Tills...



... jag såklart råkade tappa den i golvet och den som resultat av det fanns att plocka upp i tusen små bitar och korn överallt.

Ännu en billig i exakt samma färg inhandlades och ja, såklart, finns den inte att hitta i mitt badrumsskåp men letar man noga kanske i fogen mellan klinkersgolvet.

Så istället köpte jag en lite mellandyr variant i hopp om att den skulle hålla bättre vid eventuell "krock med golv-skada". När även denna följde sina föregångares exempel och även den fanns att plockas och torkas upp från golvet, tröttnade jag lite.

Då den billiga med underbar färg slutat tillverkas köpte jag en annan billig variant...



... för mindre än en månad sen.

Jag antar att någon försöker säga mig något men jag fattar inte vad läxan är? Ska jag köpa billiga eller dyra varianter? Ska jag sluta använda ögonskugga helt? Eller bör jag söka hjälp för mitt uppenbara "kan inte hålla något i handen utan att tappa det"-syndrom?

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. HAHA!! Du är så rolig :-)
    2014 ska bli året då jag faktiskt publicerar alla kommentarer som snurrar i mitt huvud efter att ha läst dina inlägg! Du är bäst, puss!!

    SvaraRadera