torsdag 5 december 2013

Biblioteket!

Jag gillar att hänga på biblioteket med mina tjejer. Det är väldigt fint upplagt med en barnhörna man kan både läsa och leka lite vid. Igår åkte vi dit en sväng för att Penni skulle få låna sin första bok. Som av en händelse valde hon (nästan helt utan påtryckning från mor... typ... eller hur det nu var, jag minns inte så noga... okej? Nu släpper vi det tycker jag.) en bok om en tjej som ska sluta med sina nappar!

Vi läste den 13850 gånger och sen fick hon låna hem den. Även en ljudbok med Alfons och en med Pippi lånade vi med för att lyssna på i bilen. Heja bibblan på alla sätt!

(Kanske förutom gubben som blev arg på att mina barn lät och som så vänligt men bestämt upplyste mig om att det faktiskt var ett bibliotek och där gäller schhhhhhhh! Jag som dessutom innan var så glad att de var så lugna!)







/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar