fredag 6 december 2013

Bland det gulligaste...

Jag lyssnar när hon leker för sig själv min stora...

"Hej Mimmi. Do fåj vaja på taket, å ja mä! Do fåj kjama mig föj do äj min kompis.
Pjosiloskan ska kjama Musse mjokt. Nej det gåj ju inte. Jo, så. Mjokt.
Höjjedodo, flytta på dig, do fåj inte sova på pallen. No ska vi ju åka kajusellen!
Ja, ok då du fåj om du säjej snällt. Ok, ojsäkta skulle jag kunna få jida på lilla gubben tack? Ja do fåj näj do säjej sådäj snällt!"

Underbart att sitta och lyssna på. Jag önskar att hon aldrig slutar fast nu blev Musse visst arg och skällde på Kling och klang för han "fåj visste åka kajusell om ja vill!!"



Ja det här med pottan... vet jag knte riktigt vad för funktion den fyller men hon ser ju ut att sitta bra i alla fall...

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar