lördag 21 december 2013

Livsnjutare...

Idag gick jag förbi en lång rad massagestolar uppställda utanför Ikea på Erikslund och i en av dem satt en åttaårig tjej (uppskattningsvis alltså. Naturligtvis frågade jag inte då jag gick förbi för det skulle bara ha varit... skumt...). Jag tittade på henne medan jag snabbt skyndade förbi och precis när jag passerar ser jag hur hon blundar där hon sitter i massagestolen, lutar huvudet bakåt och utbrister:

"Mm, det här är verkligen livet!"

Jag började skratta för det var en så otippad kommentar och log en lång stund efteråt. Sen slogdet mig, jag skyndade vidare till vad jag nu skulle göra i julstressen medan denna åttaåring tog sig en stund och verkligen njöt av livet.
Tänkvärt.

Jag är inte smartare än en åttaåring.. uppenbarligen...


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar