fredag 29 november 2013

Så är ännu en dag passerad...

Sånt där kan jag bli snudd på galen av att tänka på. Att varje dag som passerar är en dag du inte får igen och en dag närmare döden. Det gör mig svettig att ens tänka på allt det här med "fånga dagen", "lev ditt liv som om varje dag vore den sista" och "ta vara på varje minut!" Finns absolut inget som får mig att må sämre än alla dessa klyschor som talar om att du bara har en viss tid på dig så skynda dig att ha det fantastiskt jämt! Var man inte stressad innan kan man ju ge sig på att man blir det av alla de där citaten.

Jag tänker att jag försöker göra roliga saker så ofta jag kan. Sen försöker jag att inte stressa upp mig över att vissa dagar endast är transportsträckor till nästa dag. För så är det här livet. Bra ibland och jobbigt ibland. Det där med att fånga alla ögonblick och njuta varje minut... är lite BS (som min pappa skulle sagt!) om du frågar mig. Jag gillar istället "gör så gott du kan!"

Gör så gott du kan helt enkelt. Och passa på att ha kul när det är roligt så du orkar med när det blir träligare.

Idag har varit en mycket bra och rolig dag för mig. Och faktiskt, det har jag njutit av. Får se hur det blir imorgon. Hur som helst fångar jag inte ett smack, jag gör så gott jag kan bara.













/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar