fredag 15 november 2013

Mina fem allra mest...

... stressframkallande situationer...

1. När jag ska åka kollektivt färdmedel, vad för sådant det än må vara. Jag avskyr att vara beroende av någon annan för att ta mig någonstans för då har jag ingen kontroll över om jag kommer i tid eller ej. Allra värst är det när jag ska byta någonstans och det ena är beroende av att det andra är i tid och så vidare. Det för mig är hemskt stressande.

2. När bägge barnen gråter samtidigt. Eller när jag försöker göra något speciellt till exempel sminka mig och ett barn står och hänger i mitt ben och gråter hela tiden. Då går stressnivåerna upp till taket, tillbaka ner igen för att sen göra en loop innan den går upp till taket igen. Ungefär så.

3. När jag måste ringa till någon jag endast halvkänner alternativt inte känner alls. Det stressar mig väldigt. Vet inte varför egentligen.

4. Att göra pluggrelaterade uppgifter. Jag tror aldrig att jag gör dem tillräckligt bra vilket stressar mig otroligt. Slutar oftast med att jag gör mer än va jag behöver av rädsla att inte göra rätt eller bra nog.

5. Att vara sen. Eller riskera att bli sen. Eller vara prick i tid. Eller egentligen blir jag stressad av att inte vara ute i god tid så att jag är på plats innan jag måste.

Någon som är förvånad över magkatarren? Jag måste varva ner mig själv ett par hekto!


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar