tisdag 26 november 2013

Saker från förr...

I en del saker jag gör märker jag att jag tagit efter min mor eller far alldeles precis. Det kan vara allt från obetydliga saker som hur jag äter min smörgås, till hur jag tänker kring barnen eller jobbet eller annat. Ibland gör jag saker som i sekunden tar med mig på en liten bakåtresa till min barndom då mamma gjort något liknande med eller åt mig då jag var liten.

Häromdagen fick jag en present i form av en duschcreme från Lactacyd. Jag blev glad för barnens duschcreme var slut så jag ställde den i duschen där den hörde hemma och tänkte inte mycket mer på det. När jag senare duschade, öppnade den och kände doften (den som inte luktar något speciellt eftersom den är oparfymerad-doften alltså) gjorde min kropp en sån där resa till barndomen i racerfart. Det slog mig att mamma alltid köpte denna tvål för att den är så mild och bra för kroppen och exakt samma tanke hade jag då jag använde den på mina barn. Jag såg en kampanj de gjorde någon gång just det här märket där ett förslag på slogan var något med "vanor som går i arv". Tydligen gör de visst det!







/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar