torsdag 28 november 2013

Jag kommer inte på något bättre än: suck.

Jo jag bestämde mig igår för att vara superhusmodernsomallaavgudarochavundas-mamman och göra köttbullar till min hungrande familj! Fick instruktioner av min mormor och tänkte att jag för en gång skull skulle göra de perfekta mormorsköttbullarna!

Sagt och gjort...



Gjorde även fyra biffar med lite riojamarinad och kalvfond i. Snudd på fantastiskt skulle jag nog vilja säga!

Hur de sedan smakade? Ja du... det är lite svårt att säga då en grej hände precis där de stod i väntan på att stekas...









Man kan väl säga att de smakade himla mycket som familjelycka, stekta nudlar och friterad kyckling med sötsur sås.

Men jag kommer för alltid att hävda att detta var gången jag lyckades göra perfekta mormorsköttbullar!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar