söndag 10 november 2013

Den andra pappan i mitt liv...

Idag är den 4:e fars dagen han fått uppleva i sitt liv, min andre hälft. Han jag valt som far till mina döttrar. Han är underbar på 500 sätt men det jag värdesätter honom mest för är just hur han är som pappa till våra tjejer.

Han är en rolig pappa som ofta hittar på massa hyss, bus och lekar med dem. De älskar när han gör det och blir alldeles tokigt uppspelta med stora leenden och röda kinder! Han är väldigt tålmodig när penni är med honom och lagar mat, låter henne göra mycket mer än man tror att hon klarar av och hon äter sen maten med stolthet. Bägge barnen gillar hans mat och mamman i familjen med! Han är en mästerkock!

Han kan bygga snygga och stabila skapelser med Duplolego och är duktig på att rita. Han gör de bästa lernäsorna någonsin och är så stark att han kan bära dem bägge på samma gång! Man blir förvånad hur duktig han är på att göra fina födelsedagstårtor till barnkalasen, även om det är väääldigt mycket grädde inblandat oftast.

Han lyser i ögonen av kärlek till dem och i hela deras liv har de en pappa de kan räkna med. En pappa som anser dem det allra viktigaste och vackraste han någonsin varit en del av.

Han är en fantastisk pappa min Jens.










/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar