fredag 1 mars 2013

Telefonsamtal någonstans i Sverige.

Tisdag 26/2, samtal till en barnmorskemottagning... (OBS, alla namn är fingerade)

Okänd kvinna någonstans i mitten av Sverige: Hej mitt namn är Ariel Sjöjungfru. Jag ringer mycket skamsen här för jag tror jag kanske glömt bort min tid för cellprovsundersökning...

Barnmorskan: jaha men det är ingen fara, sånt händer! Skulle du varit här idag?

Okänd kvinna någonstans i mitten av Sverige: neeej (svarar kvinnan lite tveksamt), alltså jag är knte säker men jag tror jag skulle varit där.. på alla hjärtans dag. Alltså för två veckor sen....

Barnmorskan: jaha ok, ja men där ser jag dig. (Förmodligen för att det finns ett stort rött varningskors bredvid mi... jag menar den okände kvinnans namn!!)
Men du vi tar och bokar om dig då. Kan du nu på torsdag? På eftermiddagen?

Okänd kvinna någonstans i mitten av Sverige: njaa alltså det vore bättre med förmiddagen för min stora tjej är på dagis då... om det går alltså. Annars löser jag det ändå. (Kvinnan har ändå någon form av skam i kroppen, skönt tycker jag)

Barnmorskan: ja men då ändrar jag lite här så får du komma klockan 9.45 istället, nu på torsdag.

Okänd kvinna någonstans i mitten av Sverige: det blir alldeles utmärkt! Tusen tack för hjälpen!



Torsdag 28/2, samtal till en barnmorskemottagning...

Okänd kvinna någonstans i mitten av Sverige: Hej mitt namn är Ariel Sjöjungfru. Jag ringer mycket skamsen här för jag tror jag kanske glömt bort min tid för cellprovsundersökning...

Skämmigt för henne. Den där okända kvinnan alltså! Måste vara amningshjärna eller nåt.


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar