tisdag 26 mars 2013

Allt är relativt.

Jag har känt mig lite låg. Lite ledsen över det här med fötterna. Ingen större skillnad efter medicin gör mig nervös och rädd för ruta ett igen. Dessa jävla fötter rent utsagt.

Men nu tittar jag på ett av mina favoritprogram, "Mot alla odds" och känner mig inspirerad. Ja, det är jobbigt att ha ont men det går att ordna sitt liv så man har så lite ont som möjligt. Nej, det är inte roligt, men jag har åtminstone två fötter och enbart ont i perioder. Jag får lite känsla av jävlar anamma när jag ser hur de kämpar på och inte låter sitt handikapp eller tillstånd ta över livet. De är inte sitt jobbiga om ni förstår. Det är inte alls lätt, inte det jag menar. Men tanken inspirerar mig och gör mig... mindre låg om man så säger. Ger mig pepp och det behövs när något inte är helt hundra.

Jag tänker inte vara onda fötter.
Jag tänker vara trots onda fötter!




/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar