tisdag 5 mars 2013

5 tankar jag...

... hann tänka inatt... (Eftersom jag ändå hade lite tid över så att säga)

1. Jädrans, jag måste hinna städa toaletten imorgon innan prästen kommer! Man kan inte ta emot folk utan en ren toalett, det är det sunkigaste som finns. Är jädrans ett svärord? I så fall är det ju dumt att ha i samma mening som prästen. Undrar om han svär någongång? Gjorde min farfar det? Farfar gav mig alltid bröstkarameller och hade gubbmössa och händerna på ryggen när han gick på promenad. Det är mina tydligaste minnen av honom. Undrar vad han sa när han exempelvis slog tån i tröskeln? Ska fråga pappa sen...

2. Får inte glömma bort att tvätta dopklänningen. Fasen för att vara ute i god tid då. Den kanske inte ens passar? Måste man prova sånt? Vad ska hon ha på sig sen?! Vad ska Penni ha på sig sen?! Vad ska JAG ha på mig sen?! Jag har ju för guds skull INGENTING i min garderob! Undrar om jag kanske ska rensa i lådorna här inne i sovrummet. Kanske inte just nu nej.

3. Tänk om det är Halil som är skurken! Usch nej varför tänker jag så?! Han är ju jättebra och jag vill ju egentligen att han och Aylin ska vara ihop. Men det var det där leendet jag såg, eller det lilla lilla nästan obetydliga leendet som kändes lite skurkigt uträknande på något vis... jag måste ringa mamma! Eller ja, inte nu förstås men imorgon. Åh fy, hoppas verkligen inte att det är så!

4. Jag längtar till imorgon när prästen kommer hit så jag kan få äta en sån där dumlekaka jag och Penni bakade idag. Är sugen på choklad faktiskt... väldigt sugen till och med... fast någonstans måste man ju dra gränsen även för choklad. Borde jag baka fler såna tro? Åh klockan är nu 03.33! Får man önska sig nåt då va? Eller är det bara när alla fyra är samma? Skit samma jag önskar mig ändå! Och chansar. Önskar mig god hälsa till de mina. Allt annat är överkomligt.

5. Det är kanske ingen direkt höjdare det här med vaken-nätter... men, om ett halvår får jag aldrig mer träffa den här underbara lilla bebisen i min famn. Hon blir en annan som jag får följa, absolut, men den här mjuka gosiga lilla bebislotta kommer aldrig mer igen. Då känns det plötsligt inte lika jobbigt det här. Passar på att njuta lite av hennes lukt istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar