måndag 18 mars 2013

Att välja bort...

Ibland är det för mycket på gång samtidigt. Ibland är det ingenting. Vissa perioder har man ork till 42 bollar i luften och sen barn på det och andra perioder har man inte ens ork att orka orka om ni förstår.

I år har jag inte 42 bollar i luften. Min enda boll är tjejerna här hemma och ändå, det finns ingen energi över till något annat. Allt annat måste sållas bort så jag inte ger efter för det som känns allra mest lockande ibland nämligen att sätta mig i ett hörn och skrikgråta ur mig all trötthet. För det är så, att får man inte sova ordentligt under en lång period blir allt jobbigt. Till och med saker man egentligen älskar.

Så Ernst är på paus. I år. Det måste kännas bara roligt, även det jobbiga kring det, annars blir det inge bra. Och i år... jag har helt enkelt inte orken. Det är sorgligt men nu när beslutet är taget känns det faktiskt skönt.

Men jag älskar engagemanget på er som är med, år efter år efter år! Det är underbart! Spara det till nästa år, så kör vi då!


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar