lördag 21 april 2012

Slut som artist!

Den här mycket gravida 80-åringen (rör mig nämligen lika spänstigt som en i den åldersgruppen på grund av foglossning och smärtande fötter) är på vippen att börja tjuta av ren utmattning men nu äntligen är det bara att hälla upp ett välförtjänt glas rött och slappa i soffan en timma innan sömnen slår in. Ja, minus det röda då förstås eftersom jag är så himla gravid. Och ja, minus slappbiten då förstås eftersom jag måste rätta nationella prov, vilket då ger minus tidig sömngång också eftersom det dessutom måste förberedas omdömen inför utvecklingssamtalen nästa vecka.

Men jag är inte bitter för det. Inte vanligtvis i alla fall. Det ingår och är oftast helt ok, just idag är jag bara trött. Inte bara trött heller utan trött så det känns som att jag fått narkos och någon ber mig räkna baklänges från 10 och jag är någonstans på 8 med hängande ögonlock och sluddrigt tal. Där är jag nu. Så kaffe då alltså. Nu.

Seriöst NKV, eller hur Barro!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. En helt ny typ av NKV när man fokuserar på nationella prov. Inte som när man fokuserar på kavaj, sjukt tighta jeans och Babar!

    SvaraRadera