tisdag 10 april 2012

Saker jag verkligen inte vet, kan eller förstår...

Jag vet egentligen inte skillnaden på en goepard och en leopard. Finns det någon? Borde man veta sånt?

Jag kan inte göra bakåtkullerbyttor. Jag har försökt lära mig i hela mitt liv, men jag kan verkligen inte.

Jag kan heller inte skilja på höger och vänster om det måste gå fort. Jag chansar alltid åt samma håll oavsett och det ställde till det för mig lite när jag skulle ta körkort. I mitt övriga liv går det bra att leva med dock.

Jag förstår egentligen inte alls hur det kommer sig att Teletubbies ögonlock går ner emellan åt. Detta gör mig frustrerad och förbryllad måste jag säga. Hur går det till? Är det personen inne i dräkten som bestämmer och trycker på någon knapp? Hur håller de i så fall reda på att både röra sig och trycka på knappen till ögonlocken samtidgt? Är det någon utomstående som trycker på en knapp? Men har den i så fall en fjärrkontroll, det låter omständigt... Är det inbyggt att de rör sig med jämna mellanrum? Men i så fall följer det ju inte samma tidsmönster hela tiden har jag märkt så därför känns det konstigt... Hur går det till?!

Jag vet inte om jag är helt övertygad om att människan gått på månen. Jag vet att de finns bevis men jag tycker att det är något skumt med allt det där. Bara en känsla jag har.

Jag förstår inte alls hur trollkarlar gör sina trick och det gör mig oftast så arg att jag inte kan titta mer. Jag klarar inte alls av saker jag inte förstår hur de görs och magi är högst upp på den listan!

Jag vet inte hur man gör när man byter däck. Om jag får punktering efter vägen är jag helt borta och utom räddning.

Jag kan inte gå en dag utan att äta choklad. Det är verkligen sant. Jag är tragisk med det där.

Jag förstår inte alls något som har med hur datorer fungerar att göra. Jag vill inte heller förstå för det svider i öronen och halsen svullnar igen så fort någon (läs Jens) försöker förklara för mig hur jag ska göra något eller hur något fungerar eller inte fungerar. Det går bara inte.

Jag kan inte hantera stress speciellt bra. Jag blir sur och arg och sen ledsen.

Där har ni det. Jag ber om ursäkt för intressepilarna ni just nu bombarderas med i ögonen och att intresseflaggan fladdrar rakt i ansiktet. Det går över snart.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar