onsdag 4 april 2012

Ledsen Penni.

När Penni var liten var hon mycket ledsen och skrek under en period mer än vad någon önskar ett barn att behöva göra. Jag hade glömt hur det kändes för det var så längesen nu. Nu i några dagar har jag dock haft en mycket ledsen tjej här hemma och ikväll var det som att förflyttas tillbaka i tiden till den här känslan då inget man gör spelar någon roll och det finaste man har bara är hjärtskärande ledsen.

Det fick mig att minnas hur det kändes då för att det känns precis lika hemskt nu när hon är ledsen till den här graden och gråter så innerligt. Det känns fortfarande som att någon drar sönder mitt skinn och sliter ut mina organ ett efter ett tills det enda som är kvar är ett trasigt hjärta som bara slår halvt. Jag känner för att slita av mig mitt eget hår, springa allt vad jag kan med huvudet före rätt in i en vägg. Men mest av allt vill jag bara hålla min flicka i famnen och vyssja henne till lugn och sömn, men min blotta närhet gör det ännu mer omöjligt för henne att komma till ro. Det gör mig ont. Jag vill inte att hon ska somna i denna känsla. Jag vill inte att hon ska vara ledsen det sista som händer henne idag, hon har gråtit så mycket ändå. Jag vill att hon ska somna i lugn och lycka av en mamma eller pappa som stryker hennes panna och viskar lugnande ord i hennes lilla öra. Men när vi är där inne med henne skriker och gråter hon hysteriskt och när vi går ut gör hon det samma fast har vi tur i mindre skala.

Jag beklagar mig, jag vet och det är kanske fel men under en mycket lång period har det inte varit såhär alls vid läggning så jag antar att jag bara hade glömt den här hemska känslan. För i mig är den hemsk. Att min dotter är ledsen strider mot allt det mina celler i kroppen existerar för. Min enda viktiga uppgift i livet är att se till hennes lycka och välmående och just nu har två timmar förflutit med ingetdera för henne (eller mig heller för den delen).

Nu håller vi dock alla tummar vi har för nu låter det som att hon lugnar sig lite och kanske, kanske kommer till ro strax. Håll dem hårt folket. Nu ska jag ta mig en kaka, för det får jag.

Vi hoppas på piggare, friskare och gladare tjej imorgon.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar