måndag 23 april 2012

Hur gör ni?

Ok, idag ställdes jag inför en helt ny fundering och fråga... när ni sjunger med i en låt där sångaren har en utmärkande dialekt till exempel skånska, sjunger ni då med i låten på skånska eller sjunger ni med på er vanliga dialekt? Jag försökte nämligen sjunga med i Timbuktus låt "Flickan och kråkan" idag och ställdes då inför denna frågeställning.

Samma fundering gäller hur ni gör när ni försöker sjunga med i en låt på spanska som ni inte alls kan men ändå gillar och vill digga med i. Sjunger ni hitta på-spanska eller sjunger ni inte alls?

Själv sjunger jag på skånska och hittar friskt på helt på spanska eller vilket språk det nu kan röra sig om. Kan ni klura ut vilken låt det här är som jag sjöng på imorse?

"Nosa, nosa, e simpo sempo mata..." och  så vidare så att säga.

/e

2 kommentarer:

  1. Jaaaaa!! Jag tycker den portgugisiska låten är skitsvänging men det är asirriterande att man inte kan sjunga med i den...!!

    SvaraRadera
  2. Ja skit bra låt! bara å köra på säger jag haha!

    SvaraRadera