måndag 2 april 2012

Hört i en liten stad i mellersta Sverige...

Mamman: nu lilla älskade dotter ska du äntligen få sova. Du som varit trött så länge och gnuggat de där små blå och varit så ledsen. Äntligen får du lägga dig ner och slappna av, stänga de små blå och försvinna bort i drömmarnas värld för en stund. Sen när du vaknar igen ska vi busa och gosa hela dagen lång.

Dottern: åh vad mysigt mamma. Jag riktigt känner hur kroppen tacksamt slappnar av och ger efter för sömnen jag så väl behöver. Det är så mysigt härinne i min säng och jag kan inte tänka mig något skönare än att få ta mig en tupplur en stund. Vi ses snart då min älskade mamma. Förresten, lägg dig en stund du med och vila lite för nu tänkte jag sova ett par timmar i lugn och ro. Och du mamma, jag älskar dig mest i hela världen idag!

Synd bara att det inte var hört just i det här lilla huset i den här lilla staden i Mellansverige. Här låter det... en smula annorlunda. Nästan sådär fast precis tvärt om skulle man kunna säga. Dottern min är väl inte helt överens med mor sin om man säger så. Tur att i alla fall jag är överens med hennes mor. Vi är rörande överens hon och jag.

Har dock ringt förstärkning i form av John Blund här så han skulle titta förbi strax. Håll tummarna!


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar