onsdag 4 april 2012

En fråga...

Jag har en tendens att ibland kunna vara lite smått hypokondrisk, något jag är medveten om. Nu har jag dock en liten oroskänsla i kroppen och vill höra om någon annan upplevt detta under graviditet eller om jag bör ringa min vårdcentral imorgon...

Jag har stickningar och domningar i höger arm och ring-samt lillfinger (precis så som då det var som sämst med min B-12 brist) och idag har jag även haft domningar i benen när jag legat ner. Nu när jag ligger känner jag ett tryck eller en knut inne i bröstet och det gör ont att andas djupt. Har någon upplevt något liknande i graviditet (eller i vanligt tillstånd)?

Är det graviditet eller min b-12 brist som gör sig gällande trots att jag tig spruta i förrgår? Hm...

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. När jag var gravid fick jag också svårt att andas när jag låg på rygg! Men då var jag betydligt tjockare än du är nu ;) Det där med fingrarna låter som karpaltunnelsyndrom. Det hade jag också. Det är en nerv som kommer ikläm i handleden pga av vattenansamling. Men ta kontakt med familjeläkarna så kan du få hjälp med handleds-skenor om det nu är det... Jag har en som man kan ha under dagen om du vill låna så är de bara å höra av dig :) Kraaamar! /Sofi

    SvaraRadera