lördag 18 februari 2012

Plockepinn!

Här kommer ett tips på en kul lek jag roar mig med nu. Chipshandsplockepinn! Det går ut på att du tar en näve chips ur påsen med ena handen utan att på något sätt hjälpa till med den andra...


Sen gäller det att ett efter ett plocka ut chipsen utan att få alla att ramla ihop och ur handen på dig. Så här...


Ramlar ett chips ur formationen de hamnade i från början utan att plockat det förlorar du. Då måste du börja om. Om du lyckas plocka ur alla ett efter ett och äta upp utan att hela handen rasar samman vinner du äran.

Mycket underhållande måste jag säga. Och bra för samvetet för det är ju inte bara så att jag numera sitter och vräker i mig chips, jag tävlar mot mig själv och försöker slå mina tidigare rekord. Så klart.

Så varsågoda, nu har ni något att roa er med ikväll också. Sätt på lite Mirakel i bakgrunden också så kommer ni i rätt stämning!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar