onsdag 22 februari 2012

Mina vänner...

Igår åt jag ingen semla. Mest för att jag var hemma med en sjuk Lillfis och inte varken tog emot besök eller kunde ta mig ut och köpa en. Man kan väl säga att jag på kvällen var minst sagt semmelsugen!

Idag när jag kom hem från ett "försök att muntra upp en väldigt ledsen dotter med ett besök till mormor" hittade jag denna vid min dörr...



Så här stod det på påsen...


Vad var det då i den undrar man genast? Jo...


Hur mycket uppskattar jag dessa två vänner? Mycket!! Hur mycket uppskattade jag semlan? MYCKET!!

Vill ni för övrigt veta hur man äter en semla?


Såhär. Så kan man gröpa ur all mandelmassa och äta upp det direkt. Resten av semlan beror sedan på plats i magen. Men mandelmassan får alltid plats!

Återigen, tusen tack för semlan mina fina vänner Linda och Sofi!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar