måndag 13 februari 2012

Några tankar om...

... Sveriges just nu sämsta reklamfilm är den för Nezeril. Ni vet den då det sitter en tjej och en kille i en busskur, tjejen nyser på killen och ber om ursäkt. Vet ni? Mycket med denna reklam förbryllar och förvirrar mig.

Hon är superförkyld och helt utan hyfs uppenbarligen eftersom hon inte vänder sig åt andra hållet och nyser. Dock hittar hon hyfset igen och ursäktar sig med att hon är så förkyld. Här blir det konstigt tycker jag. Varför känner han ett sådant stort behov av att tala om att han också är det? Är det för att han vill tipsa om det här bästa näsmedlet för att hon ska må bättre? Nej det tror jag inte. Så låter han inte. Det är inget tips från honom till henne utan han vill bara tala om att han också är förkyld. Han säger dessutom att hon skulle hört honom imorse. Varför? Skulle hon bli mindre förkyld om hon hörde att han var värre? Det är den konstigaste kommentaren av alla! Vad menas med den? Är det för att stjäla showen han säger så? Eller skulle allt vara som ett tips men misslyckades helt då all empati i hans röst följde med Nezerilet långt upp i huvudet och försvann? Jag vet inte...

Nästa konstiga grej, om man ny ska göra reklam för sin produkt, var i ligger vinningen att man ska låtsas glömma vad produkten heter?! Jag har provat världens bästa produkt men uppenbarligen var den inte bra nog för att lägga namnet på minnet! Vad tjänar man på det? Mycket konstigt om du frågar mig.

Sen är hon röd om näsan som självaste Rudolf medan han inte är det alls. Är detta för att Nezerilet tar bort röda näsor? Är inte det röda av att man snutit sig mycket? Gör man inte det av Nezeril? Försvinner snoret spårlöst av ett sprut? Jag vet inte hur ni fungerar men jag slipper vara täppt men får snyta mig desto mer av Nezeril, vilket då medför röd näsa.

Det är en mycket märklig reklam tycker jag. Märklig indeed.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar