tisdag 3 januari 2012

Ny energi, ny Emelie!

Ikväll har jag tankat lite vuxenvänsenergi i form av mat, te och samtal vid köksbordet i fyra timmar tillsammans med underbara Linda K. Efter sjukdom hos lilla och flera dagar innanför dessa väggar kröp det i hela kroppen på mig att få bara vara Emelie en stund tillsammans med en vän.

Nu är ny energi tankad och en till innedag känns plötsligt inte så farligt. Min lilla har idag varit feberfri så nu leker hon på glad i hågen. Stavas det så för övrigt? Hågen? Vad betyder det egentligen? Varför säger man så? Någon som vet?

Nu proppar jag i mig choklad och njuter av en av de roligaste filmerna som någonsin gjorts - dum och dummare! Fantastisk på alla sätt! Se den! Nu! Sluta läs då och slå på kanal 6!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. "håg" kommer från engelskans "mind" och betyder därmed rätt och slätt att du är vid ett gott humör(glad i hågen) eller nedstämd(håglös).

    Många tror dock att glad i hågen står för ren och skär fylla då många använder uttrycket för berusning, men uttrycket står för själva sinnesstämning i sig, berusad eller ej.

    // Robban

    SvaraRadera