lördag 14 januari 2012

En ny kompis.

Mitt liv har nu berikats med en ny kompis. Vi ses varje dag och utbyter tankar med varandra. Eller ja... hon utbyter tankar med mig som jag reagerar på i min ensamhet. Inte jätteofta får hon ta del av mina reaktioner men om hon gjorde det skulle hon nog bli glad. För jag gillar henne skarpt. Hon är smart, rolig och sund i sin inställning. Hon är min nya absoluta favvo, så nu ger jag er tips på en ny kompis att lära känna och lägga till listan, hon heter Spiderchick och klicka HÄR så kan ni trevande starta er nya vänskapsrelation.

Idag står barnkalas på schemat för Gudson som fyller 3 hela år! Ofattbart var den tiden sprang iväg snabbt alltså! För övrigt fick jag min dotter att somna i förmiddags! Ha hörrni! Det var inte igår! Hon har länge nu kört ett "Jag tänker i alla fall aldrig mer sova på dagen även om ni tvingar mig hur länge som helst för jag tänker bara skrika tills all luft tar slut ur mina lungor och jag blir om möjligt ännu tröttare men ändå inte sover"-marathon! Men idag minsann kunde hon inte kämpa emot. Ögonen var helt enkelt för tunga och mamman för smart. Så nu är alla förutsättningar på plats för ett riktigt bra kalas från Pennis håll.

I övrigt är det en pluggfri helg eftersom tentan är ivägskickad och klar. Det enda som är kvar är en salstenta och hemtenta men ingen av dessa kan jag förbereda mig för innan och de kommer på måndag. Så nu sitter jag här och vet ärligt inte vad jag ska göra med min tid? Det finns tusen och en saker jag borde ta tag i här hemma men av någon anledning förmår jag mig inte göra annat än sitta i min fina gröna fotölj som jag ropat in på auktion för 320 kronor, titta ut på den klarblå himlen då och då och slösurfa på alla obetydliga sidor som finns. Jag är glad att jag kämpade för den här fotöljen. Att jag tog fajten. Den är fin. Och skön. Och snurrar. Bra skit!

Jag känner mig märkligt harmonisk och lycklig i kroppen... undrar om det har att göra med att Adela min kommer ikväll tro? Kanske. Eller så är detta känslan av att ligga i fas och inte simma i ett hav av panik för allt plugg och jobb man inte ännu hunnit med? Kan vara så. Hur som helst måste jg nog passa på att njuta lite för vem vet när den här känslan infinner sig igen!

Nu - njuta.
Sen - dusha.
Sen - lära mig stava duscha uppenbarligen.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar