onsdag 25 januari 2012

Min vän Sandra!

Idag skulle jag vilja hylla min vän Sandra. Hon är tuff vill jag lova. Hon kämpar och står i och har sedan lång tid tillbaka varit starkare än många andra av oss.

För fem år sedan fick hon ensam klara av något de flesta får vara två om att göra. Ingen att lösa av henne på natten eller morgonen, ingen att dela upp det jobbiga eller roliga som kommer med. Varför då undrar man? För att han valde det så. Valde bort. Han valde att välja bort. Men inte hon. Min vän valde att ge hela sig själv till denna lilla människa som skulle komma. Hon valde att välja henne främst. Och det har hon verkligen gjort. Hon har dessutom gjort det otroligt bra!

Hon strävar och står i med två nu. På det också jobb och boende och allt vad det innebär. Även allt detta gör hon riktigt bra!

Nu får hon dessutom dela allt det där roliga med någon och det glädjer mig. Jag önskar henne allt som gör henne glad för det förtjänar hon. Det gör mig ont i hjärtat att någon någonsin skulle vilja henne ont för DET förtjänar hon inte!

Idag fick jag en stund tillsammans med min vän och det gjorde mig både glad och ledsen. Glad för det var så roligt att se henne, ledsen för vad jag fick läsa. Jag vill hylla henne idag för hon är fantastisk. Jag vill att hon ska veta det! Och känna det!

Tack för stunden min vän, hoppas vi ses snart igen.


/iPhonemelie

2 kommentarer:

  1. Åååhhh va de där värmde! tack underbara du, blev väldigt rörd när ja läste detta..tack <3

    SvaraRadera
  2. Ensamma, (eller inte ensamma) starka mammor som kämparpå och lägger ner sin själ i sina barn är värda hyllningar i massor! <3 Fia

    SvaraRadera