onsdag 7 september 2011

Magont...

Igår var jag med om något nästan otäckt. Egentligen började det redan i måndags med att jag hade lite grann magknip men eftersom jag levt med IBS och magknip varje dag i 14 år tidigare kändes det inte som hela världen. Någonstans igår eftermiddag började det dock att eskalera och jag kunde knappt köra hem efter jobbet. Låg hela kvällen med smärtor jag inte tidigare upplevt. De kom i skov och mellan skoven var det ganska lugnt men när kramperna (eller vad det var) kom trodde jag att jag skulle svimma. Det gjorde ont på vänster (!?) sida av magen och ända bak i ryggen. Eftersom jag nyss haft urinvägsinfektion som krävde två penicillinkurer ringde jag 1177 som tyckte att jag skulle åka till Västerås akut och kolla upp vad det var.

Jag krånglade hit mina föräldrar för att jag inte ville åka själv men när de väl kom så hade det släppt lite. Jag ringde igen och vi kom överens om att om jag får någon till sån kramp så skulle jag åka. Sen somnade jag helt utmattad. Har vaknat med ont inatt men inte alls i samma kaliber som igår. Jag känner av det idag men inte alls lika mycket så jag tänkte gå och jobba nu.

Min fråga är, vad var det? Har någon upplevt det? Borde jag kolla upp så att det inte är urinvägsinfektionen som spridit sig? Kom igen nu och hjälp mig, har ofta svårt att skilja på vad som är valigt folkvett och vad som är min oroliga sida...

/e

2 kommentarer:

  1. Klart du ska kolla upp det! Eftersom du nyligen haft urinvägsinfektion också så har ju läkarna iaf en anledning till att undersöka dig närmare. Låter som om det kan ha med det att göra. Jag hade sagt gallstensanfall om det inte vore för att kramperna kom i skov, då har man pulserande ont hela tiden. Hade du smärtor uppe i magen eller längre ned på v sida? Skriv upp vad du åt exakt och kolla om det har nått samband ifall du får ont igen. Puss

    SvaraRadera
  2. Kanske blindtarmen?! Det känns typ sådär, och man behöver inte bara ha ont på höger sida! Hoppas du känner dig bättre snart hjärtat!
    Massa puss och kram från Kajsa

    SvaraRadera