söndag 4 september 2011

Helgen som var...

 

Vi började helgen med en fika hos finaste Linda och det var barn överallt som lekte för fullt och mammor överallt som trivdes tillsammans. Linda bjöd på fika och en mysig eftermiddag.
Fina, mysiga Linda som jag tycker så mycket om.





Vi fortsatte vår turné och åkte till R, L och F som satte fyr på elden vid grillplatsen och korv grillades till kvällsmat. Tyvärr  var inte jag och Penni riktigt överens om huruvida det är okej att gnälla och gråta när man går bort och hälsar på folk så till slut fick vi gå hem. Penni var supertrött och somnade sött i sängen strax efter sju så då fick jag lite ensamtid eftersom Jens var kvar och grabbade sig med grabbgrejer.

Hur jag spenderade tiden undrade ni? Jo... jag fastnade i ett program som heter "Jag överlevde" som handlade om folk som blivit överfallna och nästan mördade men på ett eller annat sätt klarat sig. Jag var totalt inne i programmet som var väldigt spännande och inte förrän det tog slut insåg jag hur idiotiskt det var att titta på det. Jag är ju alltid väldigt mörkrädd och det programmet hjälpte väl kanske inte till. Fick ringa och få lite pepp av Jossan och sen gick det bättre igen. Det bästa med kvällen var att jag somnade 23 och fick sova till 8!! Underbara Penni!

Lördagförmiddagen fick jag spendera på mitt favoritsätt, med min mor på loppisrunda till Västerås. Det är det bästa jag kan göra på en lördag! Hittade faktiskt några fynd också...



På lördagen klädde vi oss kalasfina och grattade Sigge bus som fyllt tre stora år! Väldigt kul kalas med massa gott fikabröd, alltså min version av en lyckad lördagseftermiddag.

Sigges mamma frågade mig innan om Penni ville vara med på fiskdamm men eftersom jag känner min dotter avböjde jag vänligt men bestämt. Hon gillar inget sött egentligen Penni. Godis tror jag inte heller blir hennes grej. När de andra barnen åt sitt godis var hon inte ett dugg intresserad alls. Hon kröp inte alls efter och körde stirrleken för att bli bjuden på godis. Hon var totalt oimponerad verkligen. Som ni ser...




Efter kalaset svidade jag om och åkte på tjejfest hos Linda K. Blandad kompott tjejer från jobbet som pratade och umgicks från sju till två och det var så roligt verkligen! Tog inte en enda bild att bjuda er på men jag kan berätta att vi satt runt ett bord och tjattrade och skrattade hela tiden. Tack Linda för god mat och för att du ordnade allt! Jag längtar redan till nästa sammankomst!



På söndagen var det dags för ännu ett kalas så vi gjorde oss ännu en gång fina... men sen hände något under lunchen så vi fick byta om. Penni vill inte prata om vad. Hon är inte redo säger hon. man får heller inte skämta om det än. Ifall ni tänkte det alltså.

Ett stort städprojekt drogs igång vid namn operation "rör om rör rätt" och alla hjälpte till. Penni genom att äta bananbitar i sin stol och vara nöjd så en liten stund så mor och far hennes fick springa som yra höns och städa.





Mamma och pappa kom förbi på fika och lekte med min lilla så vi hann städa färdigt det sista.










Jossan och Alex kom och vi firade henne i efterskott med paket och kebab. Vi hann med lite gräsmattehäng i det underbara vädret också såklart. Sköna söndag!



Ballonger är ju ett måste på kalas och de är väldigt intressant att bita på tycker Penni. 
Hittills har ingen smällt men jag bara väntar på det...




Grattis världens bästa Jossan!!

En helg helt i min smak med massor med roliga aktiviteter! jag har njutit och trivts hela helgen och det har min lilla med. Jag sitter nu med ett stort leende vilket gör att det inte känns allt för hemskt att sätta sig och plugga nu. Det är okej. Jag har haft en underbart ledig helg att kompensera det med.

/e




1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk helgrapport! Plugga på, jag är så imponerad av dig! Kram och puss Barro

    SvaraRadera