fredag 16 november 2012

Tillåt mig...

... ta med er på en helt vanlig halvtimme av mitt liv.

Jag ammar och passar då på att titta lite på tv, något jag annars aldrig hinner göra längre eftersom jag somnar som en stock när barnen lägger sig. Börjar zappa men redan på kanal 1 tappar jag dosan på golvet. Den hamnar för långt bort för att jag ska nå den och jag vill inte störa Lotta som redan innan sagt till länge om sin hunger men fått vänta på systers behov. Tänker att programmet "vårt bröllop" får funka.

När det börjar inser jag snabbt att det är på finska. Så klart. Dock textat så ingen katastrof. Jag tittar helt enkelt på Mikka och Sini och deras äktenskap tills Lotta ammat klart. Tänker ta med Lotta ut till köket och röja upp efter lunchen, men ska bara ta upp dosan först.

Klämmer mig ner mellan spjälsäng och nattduksbordet och inser där att rumpan är för stor så jag får möblera om och ta bort sängen. Får upp dosan, batteriluckan och ena batteriet. Snuddar vid det andra med fingrarna... men råkar såklart skjuta bort det långt under sängen. Når det omöjligt. Tänker en stund och klämmer mig förbi sängen som ni blockerar utgången, och sedan ut i huset och letar efter något långt. Hittar så Pennis käpphäst. Perfekt!

Knör mig tillbaka in i sovrummet igen och åter ner mellan spjälsäng och nattduksbord. Kör ner käpphästen under sängen och kämpar febrilt för att nå batteriet... lyckas nästan när jag ramlar till på handen jag på något konstigt sätt stödjer upp mig på lite och puttar istället batteriet ännu längre bort samt kör fast käpphästens huvud mellan golvet och några metallstänger som sitter fast under sängen.

Rycker loss hästen, tränger mig ut och tillbaka in igen men nu med moppen! Lyckas på andra försöket stöta till batteriet så att det går att nå från andra sidan. Lycka!

Här någonstans när jag reser mig upp inser jag att jag glömt att stoppa tillbaka ena bröstet efter amningen! Det är alltså helt blottat och till allmän beskådning. Kanske inte hela världen om jag inte vid två tillfällen gått runt i mitt hus och letat efter batterihämtarverktyg. Mitt hus ja... med fönster mot gångvägen ja... den mest trafikerade gångvägen i stan ja...

En helt vanlig halvtimme i mitt liv ja.

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Haha, strålande! det är så trevligt att du delar med dig av alla missöden jämt! Kram Linda

    SvaraRadera