tisdag 20 november 2012

Hon greppar!




Efter antal koncentrerade försök greppar hon nu tag i tummen! Och när hon väl fått tag släpper hon inte i först taget! Jag är dock glad så länge mitt hår inte är föremålet för greppandet (något vi kämpar lite om 1732 gånger om dagen. Eventuellt tycker man att jag borde lära mig att sätta upp håret men uppenbarligen inte!)

Vad fort det går ändå... 3 månader är hon nu min lilla bebis (?!). Hon är för det mesta nöjd och glad och skrattar gärna åt en om man ler mot henne. Hon växer så det knakar och är nu intresserad av och studerar sina saker (babygym och babysittern börjar fungera riktigt bra stundvis) (är stundvis ett ord eller hittade jag precis på det?). Hon tittar mycket efter sin storasyster och ler när hon busar med henne. Hon tycker om att vara i famnen men börjar vilja sitta eller stå mycket. Pratar man med henne pratar hon tillbaka med alla möjliga olika ljud. Hon är söt som socker med en hud mjukare än sammet och när hon somnar i min famn kan jag knappt rymma alla känslor av kärlek i kroppen.

Hon är fantastisk lilla Lotta och det bästa är att hon är min!



/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar